Copywriting to anglojęzyczne pojęcie, które już niemal na stałe weszło do języka polskiego. Z reguły w języku potocznym oznacza pisanie artykułów i tekstów reklamowych oraz redagowanie artykułów. W Polsce tysiące ludzi trudni się copywritingiem. Co ciekawe, wiele osób marzy o karierze w tej branży, gdyż copywriterzy to zazwyczaj tak zwani wolni strzelcy, którzy sami dysponują swoim czasem. Czy to jednak na pewno zaleta? Czym charakteryzuje się dobry copywriter? Sprawdźmy.
Copywriting – podstawowe informacje
Na wstępie należy wyjaśnić, że copywriting to bardzo ogólne pojęcie odnoszące się do tekstów różnej jakości. Niektórzy pracują na stanowisku copywritera redagując wymagające specjalistyczne artykuły inni natomiast uprawiają tak zwany SEO copywriting. Pod tym tajemniczym pojęciem kryje się nic innego jak tworzenie treści zoptymalizowanych pod wyszukiwarki internetowe. W praktyce tego typu teksty, nie zawsze odznaczają się wyjątkowymi walorami merytorycznymi.
Oczywiście poziom skomplikowania zadania z jakim musi się zmierzyć copywriter ma (lub powinien mieć) duże odzwierciedlenie w zarobkach. Niektórzy copywriterzy pracują na stawkach w okolicy kilku złotych za 1000 znaków ze spacjami. Natomiast doświadczeni redaktorzy mogą liczyć na kilkukrotnie (lub nawet kilkunastokrotnie) wyższe stawki.
Czym wyróżnia się dobry copywriter?
Tym samym dochodzimy do głównego pytania – co wyróżnia dobrego copywritera? Co sprawia, że niektórzy trudniąc się tą profesją zarabiają znacznie więcej od swoich kolegów „po fachu”? Poniżej przedstawiamy kilka cech dobrego copywritera.
Mówiąc najogólniej, ktoś kto się zawodowo zajmuje pisaniem powinien posiadać tak zwane lekkie pióro. Tekst powinien być oczywiście poprawny gramatycznie, jednocześnie powinien być łatwo przyswajalny dla czytelnika. Ktoś kto czyta tekst powinien czuć pewną „płynność” tak żeby przebrnięcie przez tekst było lekkie i przyjemne a nie ciężkie i męczące. Oczywiście język jakim jest napisany tekst musi być poprawnie dostosowany do charakteru artykułu.
Dobry copywriter to człowiek, który jest oczytany i potrafi sobie poradzić z wymagającymi zagadnieniami. Oczywiście, nie każdy copywriter musi się specjalizować we wszystkich tematach, ale ktoś kto jest dobry wyłącznie w bardzo wąskiej dziedzinie raczej nie jest wzorem najlepszego copywritera.
Kolejny ważny aspekt to terminowość i sumienność. Pisanie tekstów to dosyć wymagająca praca, w związku z czym ktoś komu brakuje sumienności bardzo szybko kolokwialnie mówiąc – polegnie.
Więcej na temat profesjonalnego podejścia do copywritingu można przeczytać na https://www.copymark.eu/copywriter/